Friday 4 January 2013

Perjalanan Hidup Sebagai student Part 6

entri hari nie ialah perjalanan aku sebagai student part 6 (sem akhir)...untuk semester nie aku bukan sahaja menjadi seorang student malah seorang isteri...first masuk kelas sume sibuk dk wawancara aku pasal best x kawin?bila nak ada baby?macam mana bila kahwin?? tp aku xthu nak jawab apa..bagi aku perkahwinan tu mematangkan kita..ada part seronok + bahagia but ada part yg xseronok.
.
secara ringkasnya life aku sebagai seorang isteri nie kerjenya ialah..jeng3...pagi2 dh kene sediakan sarapan untuk si suami..basuh baju+sidai+lipat..then tghari kene mask untuk die p keje (law time shift petg)..balik keje kne pastikan ada lauk x untuk die makan..bila dia mandi kne sediakan pakaian utk dia pakai..sebelom tdo kne kemas katil...sangat2 penat...yang seronoknye ialah ada peneman tdo,boleh kongsi masalah and others...

back to our topic..eceyhhh....first berpisah nga si suami nak lelap mata pon teringat kat die..sangat2 rindu..sob~~~~....hari kedua dah kembali normal..aku cume fikir nak buat yang terbaik untuk die dan family aku..disbbkan dia aku masih gagah di sini..walaupun jarak memisahkan kami..biarpun beribu batu mengjadi penghalang buat kami tetapi kami still bersabar dan teros berjuang untuk masa depan..

kawan2 juga banyak support aku...oh yea..sem nie aku ada kawan baru nama fie,ummi and kak ita..dieorg cheerful sesangat selain kawan lama (part1 until part 6) iaitu si anis tu.hehehe...masa praktikal pon aku ada kawan baru jugak nama dia tuan anis maisarah tp aku pangey anis jer..nama timangan dia..dia nie baik sagt2..aku rasa bertuah sgt2 dpt kawan yg sume baik and ok..

tapi aku thu aku xla perfect sgt..maybe aku ada salah dengan dieorg masa buat group work or others..aku minta maaf yea kawan2 if aku da mistakes...seriously sayang giler kat korang terutama si anis nie..sebb dh tiga thn kenal.ex-roomate aku si adik suraya pon banyk tolong aku masa part 6..(terima kasih adik especially mase nak balik kelantan..time tu hujan lebat sgt..adik sanggup payungkan pija (pnjam payung pk lang lagi) sgt terharu masa tu)..adik sangat baik untuk pija..betol2 xterbalas budi adik masa tu..semoga adik dapat balasan kebaikan yg berganda lagi..pija syg adik..

No comments:

Post a Comment